Wypełnij formularz, aby złożyć zamówienie i otrzymać darmową wycenę

5 stron z pięknymi darmowymi zdjęciami

5 stron z pięknymi darmowymi zdjęciami

5 stron z pięknymi darmowymi zdjęciami z których możesz korzystać jak tylko chcesz!
5 stron z pięknymi darmowymi zdjęciami z których możesz korzystać jak tylko chcesz!
W ostatnim artykule Jak poprawnie podawać źródła? wspomniałam o domenie publicznej albo inaczej wolnej licencji. Z zdjęć lub grafik opatrzonych taką licencją można dowolnie korzystać – kopiować, modyfikować i rozpowszechniać bez żadnych ograniczeń oraz proszenia o zgodę. Poniżej przedstawiam wam pięć stron interentowych, które udostępniają niesamowicie piękne zdjęcia całkowicie za darmo!

PEXELS

Jest to moja ulubiona wyszukiwarka stocków. Oprócz możliwości sprawdzenia najnowszych i najbardziej popularnych zdjęć oraz wyszukania ich po tagach, można wyszukać zdjęcia w dowolnym kolorze. Wystarczy wpisać w pole wyszukiwania color:#000000, gdzie zera podmieniamy na kod szesnastkowy swojego koloru (chyba, że od początku chcieliśmy czarny). Myślę, że taka funkcja nie jednemu grafikowi się przyda.

StockSnap

Moja druga ulubiona strona. Tutaj zdjęcia można posortować jeszcze według ilości pobrań oraz ulubionych. Jeżeli spodobało się wam jakiś stock, nie wahajcie się dać mu serduszka. Z pewnością się ucieszy! Pod względem jakości zdjęć chyba przewyższa PEXELS, ale oceńcie to sami.

SpiltShire

splitshire.com
Ta strona również ma w swoich zasobach genialne zdjęcia o naprawdę bogatym wyglądzie oraz bogaty wybór kategorii. Szczególnie warto odwiedzić zakładkę TopBestPhotos, zakochacie się w tych zdjęciach!

FoodiesFeed

foodiesfeed.com
Potrzebujesz zdjęć o 'smacznej' tematyce? Ta strona jest dla Ciebie! Oprócz zjęć różnego rodzaju potraw, można tam znaleźć zdjęcia z etapów ich przygotowania oraz wnętrza kuchni czy też restauracji. A może prowadzisz blog o zdrowym trybie życia? Z pewnością znajdziesz tam odpowiednie zdjęcia do ozdobienia swoich postów. Ale to nie wszystko. Na stronie można pobrać damorwe PSD. Zdarzą się fonty, grafiki wektorowe i koloryzacje, ale należy uważać, bo nie wszystko jest tam darmowe.

pixabay

Strona oprócz zdjęć oferuje również całkowicie darmowe ilustracje, grafiki wektorowe i filmy video. Te ostatnie z pewnością przydadzą się osobą, które tworzą zwiastuny. Jeżeli natomiast chodzi o ilustracje i grafiki, to i jakość bywa naprawdę różna, ale od czasu do czasu można trafić na coś bardzo ładnego.

Pamiętaj!

Wedle informacji zawartych na powyższych stronach, wszystkie zdjęcia powinny być całkowicie darmowe i nie wymagać uznania autorstwa, jednak na wszelki wypadek sprawdzajcie opisy przy zdjęciach.


Mam nadzieję, że te strony przydadzą się wam tak bardzo jak mnie i znajdziecie na nich idealne zdjęcia do wykorzystania czy to na waszych blogach, w pracach graficznych czy szablonach. Powodzenia, miejcie głowy pełne pomysłów!

Więcej trików i wskazówek dotyczących prowadzenia bloga znajdziesz na moim instagramie. Koniecznie zajrzyj! ;)

@kroltrefl.design

Komentarze [6]

  1. A ja bym od siebie dodała jeszcze Kaboompics. Tym bardziej, że jest to nasze dobro narodowe! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znałam tej strony, więc bardzo dziękuję, że mi ją pokazałaś. Jeżeli uda mi się uzbierać nowe strony do kolejnego postu o takiej tematyce, to na pewno umieszczę tam też Kaboompics. :)

      Usuń
    2. To jak już jestem taka hojna, do zestawienia dorzucam jeszcze Unsplash :) Już nie mogę się doczekać kolejnej edycji wpisu!

      Usuń
    3. A unsplash miałam zapisany w moich zakładkach, ale biorąc po uwagę jaki mam w nich bałagan, nie dziwi mnie, że go nie znalazłam, szukając stron do wpisu. :D

      Usuń
  2. Witajcie, mam pytanie.
    Wykorzystywanie zdjęć ze stron typu Tapeciarnia też jest łamaniem praw autorskich,
    ponieważ należą do tego serwisu? Dobrze rozumuję?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie to zależy od regulaminu takiej strony. Dla przykładu omówmy ten należący do podanej przez Ciebie Tapeciarni. W punkcie IV.1 jest wyraźna informacja, że użytkownik publikujący grafikę albo musi mieć do niej prawa autorskie, albo grafika przez niego udostępniana musi być "wolna od wad prawnych i roszczeń osób trzecich", na przykład grafiki spod domeny publicznej. Natomiast w punkcie VII.1 mamy Użytkownik ponosi wszelką odpowiedzialność związaną z poszanowaniem praw autorskich i innych praw(...). Innymi słowy prawa do materiałów na Tapeciarni mają wyłącznie ich autorzy, którzy niekoniecznie muszą być osobami, które te materiały tam opublikowały.

      Ze względu na charakter strony, materiały tam zamieszczone powinno się wykorzystywać zgodnie z przeznaczeniem - jako tapetę na pulpit. Możliwe jest także udostępnianie tych materiałów przez media społecznościowe oraz "na Twojej stronie". Dzięki temu jeżeli chciałabyś opublikować jakąś tapetę w poście jako "ozdobnik", to dopóki poprawnie podasz źródło lub skorzystasz z gotowego kodu udostępnianego przez serwis, wszystko powinno być w porządku i całkowicie legalnie.

      W regulaminie nie znalazłam natomiast nic na temat przerabiania materiałów dostępnych na serwisie, zatem zakładam, że nie można ich modyfikować – używać do grafik, a nawet nie wolno dodać w programie graficznym własnego napisu. Jednak wedle regulaminu przy tapecie powinny być zamieszczone dane autora. Jeżeli ten rzeczywiście wyraził zgodę na udostępnienie swojego zdjęcia na takim serwisie lub też sam to zrobił, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zgodzi się na modyfikację swojego zdjęcia. Zawsze warto spróbować i się spytać.

      Mam nadzieję, że moja odpowiedź wszystko wyjaśnia. :)

      Usuń

Prześlij komentarz