Wypełnij formularz, aby złożyć zamówienie i otrzymać darmową wycenę

Design dla serii #technicznieblogbiorac - instagram post carousel

Design dla serii #technicznieblogbiorac - instagram post carousel

Instagram post carousel design

Start nowej serii

Wreszcie seria z poradami, o której wspominałam od jakiegoś czasu, doczekała się swojej premiery na Instagramie pod hashtagiem #technicznieblogbiorac (lub #bloggerhints w wersji anglojęzycznej). Czego możecie spodziewać się w technicznie blog biorąc? Przede wszystkim krótkich wpisów na temat bloggera i prowadzenia bloga. Porady będą skierowane głównie do zwykłych osób, które zdecydowały się prowadzić bloga właśnie na bloggerze. Jednak niewykluczone, że znajdą się tam też bardziej zaawansowane rzeczy. 

Oczywiste było dla mnie, że seria powinna otrzymać odpowiedni design i o tym właśnie chciałam napisać w tym poście.

Co właściwie chcę przedstawić?

To był punkt wyjścia, od którego rozpoczęło się projektowanie. Zależało mi na prezentacji krótkich wskazówek w stylu „czy wiesz, że..." w dosłownie kilku zdaniach. Pierwotnie miałam stworzyć tylko jeden wzór postu, jednak jak to ze mną bywa, już przy organizowaniu pierwszej porady zorientowałam się, że jeden slajd to zdecydowanie za mało. W międzyczasie też zauroczyłam się końcowymi slajdami-podsumowaniami i okazało się, że finalnie stworzyłam aż cztery wzory, które prezentuję na końcu postu.

Organizacja elementów

Ponieważ okazało się, że post jednak będzie zawierał więcej niż jedną grafikę, potrzebowałam dodatkowego elementu informującego o tym czytelnika. W prawym dolnym rogu zdecydowałam się zatem umieścić strzałkę sugerującą więcej treści po przesunięciu. Strzałka pojawia się na każdym poście, poza tym ostatnim. 

Ważne dla mnie było również poinformowanie, że całą treść wskazówki można przeczytać w języku angielskim w opisie posta. Informację o tym umieściłam tylko na pierwszej grafice wraz z sugestywną strzałką zachęcającą do rozwinięcia opisu. Na dalszych slajdach to wezwanie uznałam za mało istotne i zastąpiłam je krótką notką o autorze treści. Chciałam też, aby nazwa serii była bardzo dobrze widoczna i zapadła czytelnikowi w pamięć, stąd też decyzja o umieszczeniu hashtagu na każdym ze wzorów.

Moją ulubioną grafiką z nich wszystkich jest ostatni slajd. Tutaj ponownie wykorzystałam strzałkę-zachętę, tym razem po to, aby namówić czytelnika do podjęcia akcji. Wykorzystanie pomarańczowego koloru do zaakcentowania słowa blog, zarówno w nagłówku, jak i w hastagu, przykuwa uwagę i jednocześnie przypomina, o czym jest cała seria.

Kolorystyka

Problem miałam również z kolorystyką. Głównie przez dylemat, czy prezentować treść na ciemnym czy jasnym tle. Kiedy jednak zdecydowałam się umieścić w projekcie pomarańczowe logo bloggera, wszak do tej platformy w będzie się ta seria odnosić, decyzja była oczywista – tło musi być jasne. Dobór kolorów i fontów w tym projekcie prezentuję poniżej.

Podsumowanie kolorystyczne designu Instagram post carousel
Podsumowanie kolorystyczne designu w Instagram post carousel

Wygląd końcowy

Pierwszy oraz drugi slajd, mają wspólny element (logo bloggera), dzięki czemu przesuwając post, ma się wrażenie, że całość to jedna grafika. Uwielbiam ten efekt. Trzeci wzór jest uniwersalny, tak, abym mogła go powielać wiele razy w razie, gdyby poniosła mnie wena przy opisywaniu porad. (Oby nie, w końcu cała idea serii opierała się na jej krótkiej formie.) Ostatni slajd to oczywiście podsumowanie zachęcające do działania.

Post na Instagram #technicznieblogbiorac 01
Post na Instagram #technicznieblogbiorac 02
Post na Instagram #technicznieblogbiorac 03
Post na Instagram #technicznieblogbiorac 04

Co o tym myślisz?

Jestem bardzo ciekawa waszych opinii odnośnie do tego projektu, szczególnie w kwestii rozmieszczenia elementów odpowiedzialnych za nakierowanie czytelnika, czyli strzałki, strzałki i więcej strzałek 😉.

Więcej trików i wskazówek dotyczących prowadzenia bloga znajdziesz na moim instagramie. Koniecznie zajrzyj! ;)

@kroltrefl.design

Komentarze [0]