Wypełnij formularz, aby złożyć zamówienie i otrzymać darmową wycenę

5 rodzajów treści, które 
warto umieścić na karuzeli 
na Instagramie

5 rodzajów treści, które 
warto umieścić na karuzeli 
na Instagramie

5 rodzajów treści, które warto umieścić na karuzeli na Instagramie

Karuzele na IG są wygodniejsze w przyswajaniu tekstu niż opisy pod postami. Jednak nie wszystkie treści będą się sprawdzać na niej równie dobrze, dlatego przygotowałam ściągawkę: jaka forma tekstu z pewnością dobrze wypadnie na karuzeli.

1. Listy

Wszelkiego rodzaju listy dokładnie takie, jak ta.Tematyka tych list może dotyczyć zestawień najlepszych, najgorszych, najrzadziej, najczęściej wykorzystywanych „rzeczy” lub innych grup posiadających jakąś cechę wspólną. W miejsce „rzeczy” podstaw słowo ze swojej branży i temat gotowy.

Przykład tematu: Zestawienie najciekawszych fontów z Canvy.

Wskazówka graficzna: Jeżeli to możliwe omów każdy punkt z listy na osobnym slajdzie.

2. Instrukcje

Instrukcje, porady, tutoriale, które tak jak listy można przedstawić w postaci kilku kroków >Wybierz temat tak, aby można było go krótko i jasno wyjaśnić. Jednocześnie pamiętaj, że porada powinna przynieść odbiorcy jakąś wartość.

Przykład tematu: Jak dodać gadżet Instagram na blogu?

Wskazówka graficzna: Tak jak w przypadku list — postaraj się, aby każdy krok był umieszczony na osobnym slajdzie.

3. Prace i produkty

Praktycznie każda treść powiązana z tym, 
co jest owocem Twojej pracy, jest warta umieszczenia na karuzeli. Opowiedz o tym, 
jak przebiegały etapy tworzenia. Wymień 
rzeczy, z którymi trzeba było się zmierzyć. 
Co w tworzeniu prac przysporzyło ci 
najwięcej radości?

Przykład tematu: Jak przygotowuję się do pracy nad logo.

Wskazówka graficzna: Przepleć tekst zdjęciami swojej twórczości.

4. Słowniczki i ściągi

Tak samo, jak profile językowe wyjaśniają znaczenie obcych słów, tak i Ty możesz przybliżyć pojęcia ze swojej branży. Zastanów się, jakich fachowych słów używasz na swoim profilu najczęściej lub z czym odbiorcy mogą mieć problem.

Przykład tematu: Co to znaczy, że font jest (bez)szeryfowy?

Wskazówka graficzna: Wyróżnij słowo, które zamierzasz omówić oraz standardowo: jedna definicja na slajd.

5. Q&A

Czy masz jakiś zbiór pytań od swoich 
odbiorców, który dość często się powtarza, a dotyczy tego, co prezentujesz na swoim 
profilu? Warto raz a porządnie rozwiązać tę kwestię i odpowiedzieć na te pytania w karuzeli. Takie treści to gwarantowany ciekawy kontent.

Wskazówka graficzna: Wyodrębnij pytanie, na które odpowiadasz.

Podsumowanie

Na karuzeli warto umieszczać treści, które przynoszą jaką wartość odbiorcy, są względnie krótkie oraz łatwe w podzieleniu na części. (Każda część powinna przypadać na odrębny slajd). Należy unikać upychania treści na grafice, ponieważ to sprawia, że grafika staje się mniej czytelna.

A czy Wy macie jakieś sprawdzone sposoby na publikowanie treści na Instagramie?


Polub ten post na Instagramie 😀

Post na Instagramie 5 rodzajów treści, które 
warto umieścić na karuzeli

Więcej trików i wskazówek dotyczących prowadzenia bloga znajdziesz na moim instagramie. Koniecznie zajrzyj! ;)

@kroltrefl.design

Komentarze [0]